Maak kennis met ons
Waarom Thuis in Horen?
Wij kunnen ons goed voorstellen dat u met al die hoortoestel-reclames zo onderhand door de bomen het bos niet meer ziet. Er wordt u op tv veel beloofd, zoals gratis hoortoestellen, maar wat is hier allemaal van waar? Worden er geen appels met peren vergeleken? En waar kunt u nu het beste terecht? Wat zijn de verschillen tussen audicienketens, brillenzaken en zelfstandige audiciens? in onderstaande punten willen wij u hier graag meer informatie over verschaffen.
Gediplomeerde medewerkers en StAr
Een administratief medewerkster kan heel gediplomeerd zijn. Het feit dat er iedere dag een gediplomeerde medewerker aanwezig is, wil dus niet zeggen dat u ook iedere dag door een gediplomeerde audicien geholpen kunt worden. Zo geldt ook voor de vermelding dat er StAr geregistreerde audiciens werken. Dit zegt niets over de kwaliteit van de hoortoestelaanpassingen die hier worden verricht. Vrijwel iedere audicien is StAr geregistreerd. Wat veel belangrijker is, is of de winkel ook werkt volgens de door StAr opgestelde regels, dus of de winkel zelf StAr gecertificeerd is. Dan maak je namelijk pas een verschil.
Bij Thuis in Horen is iedere werkdag een triage audicien aanwezig. Niet alleen zijn de audiciens bij Thuis in Horen StAr geregistreerd, de winkel voldoet ook aan de eisen van de StAr en is hiermee ook StAr gecertificeerd. Om de lat nog hoger te leggen, heeft Thuis in Horen zich aangesloten bij Hoorprofs waar veel zelfstandige audicienbedrijven bij zijn aangesloten. Pas wanneer de winkel aan zeer strenge eisen voldoet, mag het zich een Hoorprofs winkel noemen. De praktijk van Thuis in Horen voldoet aan deze strenge eisen. Hoormetingen moeten bijvoorbeeld in een geluidsdichte hoorcabine gemeten worden. Ook daaraan voldoet Thuis in Horen.
Inloopuren voor Service
Vaak kunt u bij de ketenbedrijven op bepaalde dagen terecht voor service en onderhoud aan uw hoortoestel. Vaak zelfs op vastgestelde tijden. Houdt u er echter rekening mee dat uw hoortoestel zich niet houdt aan deze vastgestelde tijden. Het is bijzonder lastig als u met uw hoorprobleem niet direct bij uw audicien terecht kunt. Bij brillenzaken is de audicien niet iedere dag aanwezig.
Bij Thuis in Horen is iedere dag een StAr gecertificeerd Triage audicien aanwezig om u met uw hoortoestel te kunnen helpen. Indien u problemen heeft met uw hoortoestel, kunt u hier zo voor binnenlopen en proberen wij dit vaak direct te verhelpen. Wij kennen hiervoor geen speciale inloopdagen of inloopuren.
Meest geavanceerde hoortoestellen
Wanneer een audicienbedrijf spreekt over het feit dat zij de meest geavanceerde hoortoestellen aanbieden, dan moet u goed kijken of deze toestellen ook afkomstig zijn van een A-merk. Dat is veelal namelijk niet het geval. De meest geavanceerde hoortoestellen van een B- of C-merk presteren vaak veel minder dan een eenvoudig toestel van een A-merk. Laat u niet misleiden.
Thuis in Horen werkt voornamelijk met A-merken. Enkel waar uw zorgverzekeraar het ons belemmert voor een A-merk te kiezen, zullen wij een B-merk inzetten. Een A-merk hoortoestel klinkt veel warmer en natuurlijker dan een B- of C-merk en u heeft bij een A-merk hoortoestel veel minder last van vervelende bijgeluiden waar u waarschijnlijk veel mensen over hoort klagen.
Twijfelt u over uw gehoor?
Doe direct de online hoortest of maak een afspraak voor een hoortest in onze winkel.